Friday, June 17, 2011

nie la orang perempuan...

 


 
semalam aku dah cerita tentang LELAKI..
harini aku nak cerite tentang PEREMPUAN pulak..
bile lelaki dengan gatal dia, perempuan pulak dengan nafsu dia..
bukan nafsu syahwat, tapi nafsu lain..
perempuan nie pantang bile orang lain ade barang baru sikit dia pon nak jugak..

sebagai contoh macam dekat cerite atas tue la..
yang si mah tue pantang beli bende baru, dapat bende baru mule la nie bercerita..
kononnya bangga la kan..
yang si jah pulak pantang dengar kwn dia ade bende baru, dia pon sibok nak jugak..
laki cume keje tukang kebun, tapi mintak macammacam..
pastu bile tak dapat mulelah gaduh besar..

nie bukan untuk burukkan sesape, atau rekareka cerita..
tapi bende nie pernah berlaku depan mate aku..
sape tue biarlah rahsia..
si husband penat keje dari pagi sampai ke malam, tapi wife dia cume tau habiskan duit..
berhutang sane sini, endingnya gaji bulanbulan cume abis bayar hutang..
anak kecikkecik lagi..
kesian sangatsangant aku tengok husband dia..
 
so, pade korangkorang termasoklah aku yang bergelar perempuan,
buanglah sifat camtu ye..
kesian dekat pasangan kite..
kalau keje gaji besar mungkin takpe lagi..
tapi kalu gaji cume cukupcukup makan camne??
biarlah takde apeape harta janji takde hutang keliling pinggang..
hidup pon senang je..
rumahtangga pon bahagia..


membeli belah berpadapada,
belilah barang yang berguna sahaja,
buanglah sifat berbanggabangga,
rumahtangga bahagia suami pun gembira
 
 
 
 
 
 
 
 

terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

6 orang kaki sms:

CintaZulaikha said...

4 tahun kawen baru akak dapat sofa dik...huhuhu. sblom ni umah kosong ja, sb akak faham suami banyak da bayor benda, tak mampo...

Atie iskandar said...

takpe kak.. slow2.. janji makan pakai cukup.. dari berhutg nie,, png kepale.. elak botak je pastu.. hee..

myhatiku said...

itu lah manusia,
apa yg ada jarang disyukuri
apa yg tiada sering dirisaukan

Atie iskandar said...

ikha: tue la.. bile nafsu lebih dari iman..

Mizz D O L L Y said...

AJAR BUAT DOODLE PLEASE!!!

Atie iskandar said...

nanti atie bagi link.. nak ajr tak pandai.. nie pon ikot toturial orang lain.. hehe..

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.