Thursday, June 23, 2011

kesian dekat orang yang tak pandai berterima kasih...

hye korangkorang!
lame betol tak update...
mood tak ok 2hari nie.. nak tau sebab ape???
ceritenya camni...
selase lepas, aku nekad dengan akak aku pegi jumpe orang yang pinjam duit aku..
niat nak mintak duit la kan, nak guna beli barangbarang nak belajar..
ok, sampai je tempat dia keje, aku suruh receptionist panggilkan dia..
bile dia kluar lif, dia tekejut sangat tengok aku sampai dia undur semula masok lif.. 
nampak sangat dia memang ade buat salah dengan aku kan..
aku pegi la jumpe dia, ajak kluar sekejap,, then aku cakap lembutlembut nak duit aku..
dia kate takde dompet dia hilang..
aku cakap aku nak sangat sebab aku nak guna..
dia cakap lagi takde..
fine la, aku pon masok keta..

pastu aku jumpe dia balik sebab nak mintak no baru dia..
sebab dia da tukar no.. nak lari dari aku la tu.. maaf! aku bukan bodo!
mase aku mintak tue, dia boley tengking aku cakap, "MACAM BERJUTA JE AKU HUTANG KO SAMPAI KO KECOHKECOH DEKAT SINI!"
wah! kalau korang panas tak?? nie dia pinjam duit ko, kejap lagi dia cakap macam tue..
mase nak pinjam bukan main lembut bahasa..
tapi yang tak berjuta tue pon sampai 9bulan pon dia susa nak pulangkan balik..
lepastu dia kate aku TAK BERADAB DAN KURANG AJAR!
aku pelik ape yang tak beradab, sebab aku mintak dia baikbaik.. jumpe pon elokelok je..
akak aku ade dengan aku jadi saksi..
dekat mane yang tak beradab pon aku tak tau..

sebab dia cakap tak beradab, so, aku pon buatlah care tak beradab aku..
aku post dekat wall FB dia.. hahhaha..
aku tak suke buat jahat, tapi bile orang da melampau, aku pedulik hape..
tapi dia bukan tau malu pon, dia makin melenting macam aku yang pinjam duit dia..
kesian aku, sebab TERTOLONG orang macam dia..
aku bukan teruk sangat.. aku da bagi mase 9bulan untuk dia pulang duit aku..
lainlah kalau dia baru pinjam 2hari, pastu aku da siboksibok mintak duit..
tapi tue pon dia tak berterima kasih.. cakap minta maaf pon takde, lagi dia cakap aku tak beradab dan kurang ajar..
makin dia pulak marahmarah aku..
sepatutnya yang marah tue aku, bukan dia... terbalik pulak..


kesimpulannya: lepas nie aku mayb agak susah nak tolong orang tentang duit, sebab aku da kena banyak kali dan ni yang paling teruk aku kena..
untuk perempuan tue, jangan ingat dia akan ade dekat atas je.. 1hari nanti dia mesti akan jatuh tersungkur jugak..

sekian..

 


terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

19 orang kaki sms:

dianabolatt said...

ko memg sng bg owg pnjam wet ! hahaha . kalo aq rm50 pn lom tentu bg kalo x iye2 la bek ngn aq . hehehe <3

dianabolatt said...

ko mmg suke bg owg pnjam wet . hahaha . len kali xyah bg der . kalo betol2 bek ngn kite bwu bg .

Atie iskandar said...

@dianabolatt menyesal babe.. tolong sebab kesian kejap lagi nie aku dpt.. aku yg kesian..

dianabolatt said...

aq y dgr cite ko lg kesian tau ! hehehe . xpe laa , kite tgok pas nih kwn2 dy y len plak kene . bez sgt kn back up owg cm tuh .

Atie iskandar said...

@dianabolatt tue la.. tggu jela.. untg dapat kawan cmtu.. yg salah pon di back up cam org tue baik sgt.. sgt terharu...

CintaZulaikha said...

pnh kena jugak. tp suami akak la. da 4 tahun da dik, tak pulang2. lari lagi adalahhh...nak tau brapa dy pinjam..rm5000...nak terberak tak dgr??

sbnrnya, klu dia ada alasan yg kukuh, kita nih takmo marah jugak. tp dok diam,pastu lari2. alamatnya, ati sape yg tak hangin..

Coklat itu Zetty ! said...

wah2, dah pnjm buat cm hrta sndri deh.. ksian akk.. tak kwn mcm tuh pun xmnyesal ... kan kak? ;)

myhatiku said...

dah 9 bulan tuh..cian atie..xpatut akak tuh..kadang2 myhatiku x fhm dgn org,dh la minta tolong kite then maki2 pulak..haish

Atie iskandar said...

@CintaZulaikha mak ai lagi bnyk.. tue la kak,, kite bukn teruk sgt.. msg la m.maaf ckp lmbt byr ke pe, tapi nie tak trus snyp.. mne tak hangen..

Atie iskandar said...

@Coklat itu Zetty ! sgtlah xheran takde kwn cmtu zetty.. kesian sape yg kwn dgn dy tue sekrg..

Atie iskandar said...

@myhatiku tue la.. 9buln, bukn 9hari lps dy pnjm.. da lme bg mase.. mntk pon sbb nk guna buat bli brg2 blajar.. atie lg xfhm ikha.. tue la org, xde ckp trima ksh, lg kite yg kena maki..

Hanny Esandra said...

segala hutang piutang org dengan akak, akak halalkan..

tapi.. sorang aje yg akak berat nak halalkan.. akak belum nak terbuka hati lagi.. org tu pernah buat akak merana..

jadi, entahlah.. pandai2 la dia jawab kat akhirat nanti..

アヌム ちゃん said...

aa sabar2..lepas ni blacklist nama mbe tu..takyah bg pnjm dh..isk2..

myhatiku said...

sabar ea atie..lepas nie banned je muke dye..aha:D

Heidi Shafiq said...

kdg2 nk jd baik pun susah..

Atie iskandar said...

@Hanny Esandra biarkan je kak org cmtu.. biar dy rase langit tu tggi ke rndah..

Atie iskandar said...

@アヌム ちゃん mmg confirm blcklist kak.. nk jdi kwn pasni pon myb tak kot..

Atie iskandar said...

@myhatiku haha.. sure.. takde kot name dia lgi dlm diari hidup atie..

Atie iskandar said...

@Heidi Shafiq tue la.. konon2 tlg sebb kesian, tapi cmni yg dpt.. pasni buat bk buat baik pon berpade2..

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.