Thursday, June 16, 2011

kalau da namenya lelaki



 arini aku nak cerite tentang LELAKI!
kalau da namenya lelaki mesti tak terlepas dari sifat gatal..
lalaki nie walaupon da kawen bile jumpe perempuan yang cantik, dia takkan ngaku dia da kawen..
nie bini kat rumah tunggu dengan anakanak..
yang dia syok berdating dengan perempuan lain..

 buanglah sifat gatal tue lelaki oi!
jage je la anak bini kat rumah..
memanglah koata korang ade 4..
tapi kalau yang sorang pon tak terjaga nie nak tmbah lagi..
nanti yang jadi mangse anakanak..
tak ke kesian dekat dorang tue??

 belajarlah bersyukur dan terima isteri ape adenya..
kalau tak suke kenape dulu gatal nak kawen??
jangan jadikan isteri kilang buat anak je..
isteri dijadikan untuk disayangi, dilindungi, bukan disakiti..
kalau mampu kawen lain, kawenlah..
tapi pastikan dapat keizinan isteri dulu baru aman rumahtangga..


pagipagi membancuh kopi,
dibancuh oleh si gadis manja,
jagalah mata,nafsu dan hati,
agar rumahtangga aman sentiasa







terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

12 orang kaki sms:

kotak bulat said...

hehehe.. lelaki yang setia pada agama insyaallah tak kan sia-siakan istert dan keluarga.. :)

notti netti said...

SETUJU 101%

Atie iskandar said...

kotak bulat: tue la yg sepattnye bile menjadi suami... imam bagi isteri dan ank2..

notti: hee.. =)

WaNi^^ said...

wany stuju !! smua laki mcm tu , haha

myhatiku said...

aha..mr arie tak mcmttu..dont worry..hee;p

Atie iskandar said...

wani: haha.. tu lah.. nak jumpe yg betol2 setia susa da sekarang..

Atie iskandar said...

ika: hehe.. hopefully.. jgn da kawen nnti lain pulak.. perang dunia ke-15 la nmpknye.. hehehe

bila blog bercerita said...

katun comeyll...pantun pon ngam...
nice entry kawan~~

Atie iskandar said...

BBB: thnx dear.. =)

cucu umie said...

incya-Allah manusia yg thu menilai betapa besarnya anugerah seorng isteri..incya-Allah xakan cari lain..hehe

CintaZulaikha said...

mak aiii, marah nya dia.....

Atie iskandar said...

cucu umie: hee.. calon suami da komen.. hehe

kakct: bukan mrh.. sebagai pegajaran..

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.