Saturday, April 09, 2011

5 KALIMAT MEREDAKAN KEMARAHAN


saat petengkaran sedang memuncak ungkapan lima kalimat penyejuk jiwa ini:

"maaf, saya telah menyakitkan hatimu"- 
(menunjukkan kepekaan kamu terhadap perasaan si dia)

"saya harus tahu apa yang kamu fikirkan"-
(menunjukkan perhatian)

"saya harap kamu dapat meluahkan segala yang terpendam di dalam hati kamu tanpa ada rasa takut saya mentertawakan atau merendah-rendahkan kamu"-
(membuat perasaan si dia terasa trus dilindungi)

"apa yang boleh kita lakukan untuk memperbaiki keadaan ini"-
(menunjukkan kamu begitu komited dengan hubungan cinta ini)

"saya menyesal kerana tidak pandai mengambil hati orang tuamu"-
(memperlihatkan rasa marah tanpa menghina)




terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

0 orang kaki sms:

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.