Wednesday, February 29, 2012

hargailah bulu mata anda :)


ASSALAMUALAIKUM

pagi nie je bulu mata aku da gugur 5helai. eh! helai ke? ala, ape-apelah. banyak gile kot gugur. Ya Allah, jauhkanlah aku dari sakit barah otak. oke, tipu. takde kena mengena barah otak dengan gugur bulu mata. aku pon tak taula kenape banyak sangat gugur bulu mata aku nie. rilex la, jangan gugur banyak-banyak, kang takde bulu mata nanti.

mata aku. cantik kan? oke tipu. google search nie. 


eh! korang pernah dengar tak dulu-dulu, kalau bulu mata gugur belah mata kanan, ade orang rindu. kalau mata kiri ada orang benci. pernah tak?? mase aku budak-budak dulu, selalu dengar. sampai percaya. bile bulu mata belah kanan gugur terfikir-fikir mesti pakwe aku rindu aku. bile belah kiri lak, sakit hati sape dok benci aku. hahahah, lawak gile seyh!

pastu kalau gugur 2, 3 helai mula fikir ramainya yang rindu aku nie. takpon ramainya yang benci aku nie. wakakaka. sedangkan bulu mata gugur sebab dy nak gugur, ala, mayb bulu mata tu da tua, tue gugur. takde kena mngena dengan orang rindu atau benci kite. kekadang bile fikir balik naik tegelak seseorang aku, apelah. kafir betol aku nie, cepat sangat percaya bende-bende tahyul camtu. 

tapi kan aku selalu terfikir, kalau bulu mata kite gugur, dia akan tumbuh balik la ek yang baru. tapi macam mane kite bole tak pasan ade bulu mata baru sedangkan bulu mata tue takdelah lebat macam rambut kan. tapi tuelah keajaiban Allah berikan pada kita. so, bersyukur banyak-banyak. 

Allah da bagi kesempurnaan pada kite, kening, mata, bulu mata, telinga, mulut, hidung, tangan, kaki. nie, bulu mata pendek, tak lentik pakai bulu mata palsu, kening tak terbentuk, dicukur sampai nipis je. mata tak warna coklat, sibok pakai contact lens. nanti da rosak mata, salahkan orang yang jual tue. 

bercantik tak salah tapi berpada-pada oke. aku pon takdelah cantik mane, nak nasihat orang pon takot orang tak suke. so, tepok dada tanya hati. mane yang baik dan mane yang buruk. akhir kata, jnganlah gugur lagi bulu mata aku. 

bai :)



terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

4 orang kaki sms:

CintaZulaikha said...

hahhaha, samalah atie.. besalah kecik2 kan apa tau. dok pikir jugaklah sapa windu kat kita...hehe

Atie iskandar said...

haha.. akak pon same ke? kelakar kan..

Scya Lollita said...

eh, bru prasan.
rsenye dah lma bulu mata tak jatuh ;D

Atie iskandar said...

xde org rindu tue. huhu

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.