Tuesday, February 28, 2012

barang berharga a.k.a cermin mata


ASSALAMUALAIKUM

malam nie, sebelom aku tutup laptop nie dan beralih ke buku-buku math aku, aku nak berkongsi cerita mengenai barang berharga. korang semua mesti ade barang berharga kan? macam henpon ke, rantai ke, ape-ape jelah. janji korang rasa bile takde bende tue korang rase korang tak bole nak hidup kat dunia nie lagi. eceh! sampai camtu pulak. 

macam aku barang berharga aku ialah cermin mata ataupon dalam bahasa omputih spek. eh! betol ke? ala, tue singkatan dia, aku malas tulis panjang-panjang. (sedangkan tak tau nak tulis panjang camne). aku da rabun sejak darjah 6 lagi. dan sekarang umur aku rahsia. macam retiss konon nak rahsia-rahsia. sekarang umur aku 23. da lame kan aku rabun, dan rabun nie takkan hilang sampai aku mati. sedih. :'(


koleksi spek aku.
nie yg mampu diselamatkan, yang lain hancur sudah.


so, selama aku hidup nie, aku hanya bergantung pada cermin mata sahaja. kalau takde cermin mata memang gelap mase depan aku. takdelah gelap mana, tapi kabur la. nak buat ape-ape pon terhad. nak tengok ape-ape pon terpakse kecikkan mata sampai orang semua ingat aku tido. terok kan? tue la payahnya menjadi orang rabun nie.

aku akan menjadi hulk bile ade yang buat cermin mata aku sebagai permainan. begitu berharganya spek aku tu. so, memang takde yang berani nak men sembunyi-sembunyikan spek aku atau buat pakaikan dekat teddy bear atau buat-buat pakai mase main masak-masak. 


spek baru gua. voir. cantik tak?


actually, dulu aku rabun sebab aku suke sangat-sangat pakai spek kaklong aku. konon-konon cantik la tuh! padahal bala yang aku dapat. tapi yang peliknya akak-akak aku sume pakai spek jugak. cuma abang-abang aku je tak pakai. agak-agak korang kenape ek? adekah mereka  mencuba memakai spek orang lain jugak? da lame aku fikir bende nie, tapi tak dapat jawapan jugak. 


konon-konon ayu pakai spek baru. =_="
mata aku cam ikan puyu =='
 

so, sebelom aku menamatkan entry aku yang dari pukul 8 sampailah sekarang baru aku dapat menamatkannya akibat internet yang sangat lembap mengalahkan kura-kura, aku ingin berpesan pade sekalian mkhluk yang tidak rabun, jagalah mata anda dengan baik. kalau da rabun susah weyh. nak bergantung pade spek je, leceh gile kot. kalau bole jadi budak-budak balik, aku taubat taknak main-main pakai cermin mata kaklong aku. tapi apekan daya, telajak perahu bole ku undur, telajak kata badan binasa. 
wabilahhitaufiqwahidayah wasalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.

bai.



terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

7 orang kaki sms:

Huda said...

sama...spek mmg kawan terbaik Huda...baru jerk tukar baru tak sampai seminggu..akibat yg lama patah...nak sangat pakai tak da bingkai, dapatlah habuannya...

Hanny Esandra said...

tu laa..
masa kecik2 tak mau makan sayur banyak2..
makan la carrot bnyk2.. baik untuk mata..heeehee..

CintaZulaikha said...

akak pon rabun atie, tp sgt2lah pemalas nak pakai spek. rasanya kalau gi cek sekarang, musti power dy dah naik...huu

cotton candy said...

nmpknyer nasib kita same..hehe..sy pun syg cermin mata sy..klu x de x lengkap idup..nk tgk tv ssh nk ngadp pc ssh n baca pun ssh..hehe..

Atie iskandar said...

huda: hahha.. standard la tuh, klu xpth xdpt spek baru.. hehehe


kak hanny: sume sayur kite telan ak. peria je x, pahit. hahaha


kak ct: peh! hebat la akak. xkabur ke mata kak? lau kte da mencacai da. eh! ape tue ek? hahaha


cc: tau xkisah. nasib org rabun kan.

♥ p a a n i ♥ said...

wei..samelahhh kiteeee...hahaha pakai start dr drjah 6 kott! smpai now... haih. sedih.

Atie iskandar said...

oke damn! same. sedih kan? sobs2 :'(

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.