Monday, March 19, 2012

cakar ayam !


ASSALAMUALAIKUM


Alhamdulillah aku masih lagi bernafas untuk teruskan hidup kat dunia ni. so, camne pagi isnin korang? arini kelas aku mula pukul 10pagi dan kelas pukul 11 batal. menjadikan arini aku cuma ade 1kelas je la. seronok kan? mase jadi student je bole rase camni. bile keje nanti takdenya bile bos tak datang kite pon dapat cuti. mau lingkup company kalau camtu.


oke, berbalik pade tajuk entry pagi nie iaitu cakar ayam! korang pernah makan cakar ayam tak? tak tau cakar ayam tue ape? sat na, ceq tunjuk gambar.


nie la cakar ayam. tapi aku tertanya-tanya kenape peket dia tue tulis rempeyek.


aku dari dulu memang taksub pada makanan nie. pantang jumpa kat kedai mesti beli. sampaikan bila raya, mak aku buatkan untuk aku. tapi takdela sama macam ni. kurang sikitlah rasa dia. bentuk je sama. tapi aku terharu, sebab mak aku sanggup buatkan untuk aku. sobs sobs.. :'(


tengok gambar je aku da terliur. nasib baik tengah puasa. sabar.


kebetulan pulak, dekat hostel aku ade yang jual. ape lagi, mula-mula beli 2peket, bile da habis terus beli 5peket. nampak kan camne terujanya aku dekat cakar ayam nie. sesape yang tak pernah rase lagi, aku sarankan pegi la rase. aku yakin korang mesti nak makan lagi, lagi dan lagi. 


baru beli semalam 5peket!


lepas nie aku kena belajar camne nak buat cakar ayam nie. senang sikit bile teringin nak makan bole buat sendiri. mane tau tup-tup buat sedap, bole la jual terus. berangan nak jauh je aku nie. takpe orang kata berangan tak kena bayar kan? kalau kena bayar takot aku nak berangan. 


nah aku bagi 1 kat korang :)


sesape yang ade resepi cmne nak buat cakar ayam bole la bitau kat aku. aku hargai sangat-sangat. oklah jumpa legi next entry yer. mmuaahh!! bai!





terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

9 orang kaki sms:

~ ADANDO ~ said...

Biasa juga makan Cakar Ayam ni,
dan biasa juga tengok tulisan cakar ayam...
ha...ha...ha....

Atie iskandar said...

adando: haha.. tulisan cakar ayam ek. da lame tak dgr tue.

CintaZulaikha said...

sedap, tapi manis sgtlah atie...kelat tekak bila makan...huhuhu

Atie iskandar said...

sedapla kak. lepas abis 1, makn lagi. susah nk benti.

Hanie Dew said...

telan liur aku tgk.aku pun sukeeee....

banje la sepeket dua...gulp!

Atie iskandar said...

ko nak? bole je. murah je pon. :D

nanad said...

nanad pun suka sangan makan cakar ayam ni XD tapi bila balik kampung je boleh makan :( sebab dekat2 area rumah xda jual makanan ni..huhu

Atie iskandar said...

la, kesiannya. cmtu kena beli bnyak kat kampung bawak balik umah. buat stok bile rase nak kunyah2 :)

LubLy said...

nk jugak..

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.