Monday, October 10, 2011

duit PTPTN untuk ENJOY???

assalamualaikum...
setelah sekian lame aku menyepi, akhirnya muncul jugak dengan new entry.. ;p
minta maaf ye kawankawan.. sangatsangat bz dengan assgnment, kuiz dan test..
lagi 1 sebab agak malas untuk mengupdate adalah kerana line internet yang very disappointed...

ok lah, berbalik pada tajuk utama:
DUIT PTPTN UNTUK ENJOY???
dulu mase aku sijil, aku bukan pinjam PTPTN nie, tapi KPTM..
pinjam 6ribu, setiap sem seribu setengah...
first time dapat mase sem 1 dulu, peh! macam jadi orang kaya sekejap... sume bende aku nak beli...
tapi bile da sem 2 dan ke atas, aku da tak heran da.. sebabnya aku da rase betapa susahnya bile takde duit..
skang bile da diploma, aku tak buat pinjaman da... sebabnye, takot banyak hutang dengan kerajaan..
tapi aku tengok studentstudent zaman sekarang dapat duit PTPTN macam dapat duit ape..
kalau untuk sem 1 tue aku tak heran lagi, sebab dorang baru nak rase dapat duit banyak..
tapi kalau yang da setiap sem dapat camne lak ek??
da macam hape aku tengok.. masok je PTPTN barangbarang sume baru..
belanja awek makan, shopping.. oh! sangat beruntung awek korang.. ;p
belom sampai seminggu duit da habis... pastu mulememinjam sane sini...

sangat kesian pada golongan yang camnie..
rilex la kawan! duit tue untuk korang guna bile emergency je.. untuk belajar..
kalau nak apeape simpanlah duit sikitsikit, takpon kalau nak jugak barang tue, gune duit tue sikit je..
lainnya korang simpanlah.. bile da tedesak kan senang..
takdelah nak meminjam sane sini kan??

p/s: aku minat la jam nie, agakagak yang dapat PTPTN tue ley tak tolong belikan?? ;p


terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

4 orang kaki sms:

cendawanpink said...

huhuu..aku pnye duet ptptn xpnh wat njoy dowhh..:P
mmg 100% gune utk study..kompem xtipu..sbb tu xmtk tlg fmly lgsong..:D

Atie iskandar said...

wah! bagus seyh ko nad! aku kekdg je mnyusahkan.. hahha

myhatiku said...

wah...blog dah lain lah..i like ;)
rindu atie jugak! gune duit sebaiknye..he

sH@h!la ~ P@sha said...

mama cakap wet ptptn lau nak bayar ssh.... sbb lau bayar sebulan seratus dyer akan amek 40rm wet kite tok [erkhidmatan dyer... so pk lah byr bape lame pown wet ptptn uh x luak2... mampos bg wet makan at perkhidmatan jerk.... bapak kaya org yang buat perkhidmatan uh... yg membayar nie kayap.... hehehehe

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.