Sunday, June 03, 2012

buku resepi dan aku yang semakin gemok!


ASSALAMUALAIKUM


bertemu kite kembali di hari ahad, 3jun 2012! da masok bulan jun da. cepatnya mase berlalu. diam tak diam da nak bulan ramadhan da. ade sape-sape lagi yang belom ganti puasa? cepat-cepatlah ganti. nanti tak sempat pulak. 

arini aku nak share dengan korang semua buku resepi yang sangat best! nak tau buku resepi ape? jom terjah!




nie la buku rsepinya. laku keras oke! resepi istimewa dari chef hanieliza. ade 365 resepi yang pelbagai. senang dan mudah sangat! sesape yang nak cari buku nie bole la cari dekat kedai buku popular dengan harga rm39.90. sejak ade buku resepi nie, buat aku rajin masok dapur. dulu bukan tak rajin, cume konon-konon nak diet. tapi ade buku nie, terus hilang diet aku.


dan sekarang, berat aku melimpah-limpah. dari 58kg ke 64kg! alahai, seluar aku makin ketat. baju makin ketat. dan segala-galanyalah ketat! ade sape-sape bole bagi tips untuk turunkan berat bawah 60kg dalam mase singkat tak?


aku yang makin gemok!
konon-konon nak joging la tuh! puiihh!


tolong doakan aku sentiasa tetap hati untuk berdiet! sebab aku nie pantang nampak makanan. nak kurus-nak kurus!!!


bai!




terima kasih sudi baca entry nie. lain kali bacelah lagi :)

8 orang kaki sms:

CintaZulaikha said...

buku nih femes giler kat popular...huhu

haziqa said...

yeahh ! daa ada buku ni. mmber beli guna baucer ritu. hahah


:)

Cik Kay Jue said...

lepas jam 9 mlm jgn makan.. insya Allah berjaya kalau amalkan untuk beberapa bulan... kalau tak berjaya.. kena bersenam juga la nampaknya.. :)

Atie iskandar said...

kak : tau xkisah kak. buku feveret ramai tuh!

ziqa: best kan!

cik kay:oke! i will. thnx for the tips :)

Nurul Mohamad said...

same berat ngan aku... haha!!biase lepas abis blaja memang berat akan naik. hati senang kot. haha

Atie iskandar said...

unn: yeke? hhhaha.. aku dok umah je nie, tue yg berat mncanak2 nai8k. alahai! jom jogg!

Anonymous said...

hehe .. Hani pun ade buku nie .. macam2 masakan ade :)

Hanie Dew said...

sama la..berat aku pun dah 60++..huhuh..*nanges*..

aku skrg tgh nakikut diet kurang karbohidrat.nampak mcm sgt berkesan dlm masa singkat tanpa lapar.. makan je byk mana ko nak tapi dgn syarat yg takde karbohidrat..senang aku skrg ni mkn lauk je ngan air kosong dlm lebih kurang 4 liter sehari..mau tak ulang alik gi toilet.. cube la.

 
.SEMUA HASIL NUKILAN OLEH ATIE ISKANDAR BHD.